Pleins feux sur le maquettisme Ransart 2014, Belgique

Různé ->  Modelářské soutěže a ostatní akce ->  Pleins feux sur le maquettisme Ransart 2014, Belgique

Je večer 23.1.2014 a my opět vyrážíme na soutěž Pleins feux sur le maquettisme do belgického RANSARTU. Opět je místem našeho srazu Rozvadov odkud po krátkém občerstvení startujeme přes Německo a Holandsko do Belgie. Posádku mého vozu tvořím já, Sláva Vaňous, Jarda Kubát a Pavel Pachovský. Ve druhém vozidle vyráží Michal Křepelka, Milan Dufek a Pepa Blažek. Cesta ubíhá celkem v pohodě a nad ránem naše posádka doráží do Bruselu. Michal a spol. vsadili na jiný program a tak se s nimi scházíme až odpoledne v hotelu. Opět jsme navštívili obchod s uměleckými potřebami, takže nějaké to euro padlo na barvy. Výběr je tu opravdu velký. Po setkání na hotelu odjíždíme na soutěž, kde Michal s Pavlem vybalují věci na prodej a kompletně připravují stánek na druhý den. Belgičané, kteří nás znají již z předchozích let se mile usmívají a je vidět, že mají radost z naší přítomnosti. Je to milé přivítání. Večer odcházíme do naší oblíbené restaurace v obchodním centru, kde zaháníme hlad. Náročný den zakončujeme posezením u piva v hotelové restauraci.

Je sobota den druhý a ráno spěcháme na soutěž. Oproti minulým rokům došlo k malé úpravě v rozdělení kategorií a i vlastní soutěž je umístěna ve stejné budově, avšak v jiné místnosti. Hezké modely v dostatečném množství a zejména z některých figurek se doslova tají dech. Procházím kolem stolu s modely a také poctivě sleduji modeláře, kteří zde předvádějí malbu figurek. Dále pořizuji fotografie modelů a než se naději je tu večer. Jdeme opět na večeři a spolu s námi jdou přátelé z Německa, které jsem již potkal na soutěži v Paříži. Večeře je ve velmi příjemném duchu a česko-německý večer pokračuje i v našem hotelu, kam s námi naši severští sousedé zavítali na pivo.

V neděli ještě kupuji nějaké doplňky a figurku a postupně se dostáváme k vyhlášení. Musím konstatovat, že naše výprava byla zase vcelku úspěšná. Michal Křepelka si odvezl dva bronzy v kategorii MASTERS, Sláva Vaňous opět ovládl kategorii MASTERS v letadlech a po zásluze si odvezl zlato. Jarda Kubát získal speciální ocenění a já dvě speciální ocenění a zlato v historických figurkách PŘÍCHOZÍCH. Příští rok mě tedy již čeká kategorie POKROČILÝCH. Za sebe bych výpravu hodnotil jako velmi vydařenou a již teď se těším na ročník 2015. Takže RANSARTE, za rok nás snad zase uvidíš…