Obrněný automobil Russo-Balt C 1914 ( replika )

Podkladové fotografie ->  Technika do roku 1945 ->  Obrněný automobil Russo-Balt C 1914 ( replika )

Obrněný automobil Russo-Balt C 1914 ( replika )

Obrněný automobil Russo-Balt C 1914 byl součástí zrodu 1. kulometné roty pancéřových automobilů, která vznikala za účelem průzkumu, podpory pěších jednotek a v neposlední řadě k průlomům fronty, či jejich potlačení. Výzbroj těchto vozidel měla být v lehčí verzi tvořena kulomety v těžší verzi poté kanony. První série obrněných automobilů Russo-Balt vznikala na podvozku osobního automobilu Russo-Balt C 24/40 s motorem o výkonu 40 HP. Sestava byla vyráběna v Rusko-Baltickém závodě na výrobu vagónů umístěném v Rize. V roce 1914 bylo vyrobeno celkem 8 kusů, v roce 1915 7 kusů a konečně v roce 1916 4 kusy. Do druhého závodu v Ižhorsku bylo dodáno prvních 8 kusů podvozků osazených motory a převodovkami. Na tyto připravené podvozky byla montována pancéřovaná nástavba spojená pomocí nýtů s tloušťkou plechu 5 mm na jejím čele a bocích a 3 mm na stropu nástavby a její zádi. Nástavba svírala vcelku ostré úhly, což bylo vcelku nadčasové řešení používané zejména až u strojů v 2.světové válce. Výzbroj Russo-Baltu tvořily dva pevně osazené kulomety ráže 7,62 mm s označením Maxim 1910 lafetované v čelním a zadním pancíři stroje. Třetí kulomet byl umísťován střídavě v pravé, nebo levé boční střílně, dle potřeby a situace. Toto uspořádání kulometů umožňovalo kruhový obstřel vozidla bez použití otočné věže. Zásoba munice vezená v obrněném automobilu Russo-Balt činila 9000 kusů. Posádku vozidla tvořilo 4-5 můžů, kteří vstupovali do vozidla bočními a zadními dveřmi. Na střeše pancéřové nástavby byl umístěn velký dvoukřídlý poklop. Výhled posádky z vozidla zajišťovaly drobné průzory. Stroj poháněl zážehový čtyřválec s objemem 4 501 ccm výkonem 40 HP při 1500-1800 ot./min. Maximální rychlost vozidla při jízdě po silnici činila 40 km/h. Celková váha vozidla byla 2960 kg. Objem nádrže na pohonné hmoty činil cca 90 l paliva.