Pleins feux sur le maquettisme Ransart 2011, Belgique

Různé ->  Modelářské soutěže a ostatní akce ->  Pleins feux sur le maquettisme Ransart 2011, Belgique

Čtvrtek 27.1.2011 22,45 hod. hraniční přechod Rozvadov. K čekajícímu vozidlu s posádkou Michal Křepelka a Milan Dufek se blíží druhé vozidlo s mou osobou, Slávou Vaňousem a Pavlem Pachovským. Důvod ? Vyrážíme na soutěž Pleins feux sur le maquettisme do belgického Ransartu. Následuje krátké tmelení kolektivu v nejmenované restauraci hromadného občerstvení a můžeme vyrazit. Obě vozidla jsou plně dotankovaná a před námi je ještě cca 730 km cesty. Michal Křepelka řídící vedoucí vozidlo nasadil svižné tempo a tak cesta vcelku utíkala. V našem vozidlu panuje dobrá nálada a nakonec Pavel Pachovský odpočívá na zadních sedadlech a já komunikuji pouze se Slávou. Míjíme Frankfurkt nad Mohanem a směřujeme na Aachen, nebo chceme-li Cáchy. Po 624 km se vzdávám řízení ve prospěch Pavla Pachovského, který se v mezičase vyspal. Nad ránem jsme v Bruselu, poté v Charleroi a navštěvujeme obchody s barvami a modely. Zejména obchod s barvami nabízí opravdu fantastický výběr olejových barev. Následně dorážíme do hotelu Balladins, který se na dva dny stává naším zázemím. V hotelu přichází hodinka odpočinku na lůžku a již se jedeme podívat do místa konání soutěže - Ransartu. Prodejci již připravují své stánky a jelikož i Michal s Pavlem mají opravdu co nabídnout k prodeji, připravují svůj stůl na zítřejší zahájení. Vlastní soutěž se nachází ve vícepatrové budově, kde jsou ve dvou patrech umístěny SIGY, workshopy, prezentace a patře nejvyšším pak vlastní soutěž. Prodejci jsou umístěni v přilehlých sklenících. To je opravdu velmi hezké prostředí. Po stranách prodejní plochy bujně roste nejrůznější vegetace a divoké květy se zde prolínají s umělými řečišti s okrasnými rybkami. Do toho svěží vzduch a atmosféra nemá chybu. Po krátké cestě mezi přilehlou soutěží a prodejci narážíme na spoustu koček, které jsou většinou plaché. Vyjímku tvoří kočka, kterou jsme ihned dle zbarvení přejmenovali na GARFIELDA a vždy se jí dostalo pohlazení i pár pamlsků. Na vlastní soutěži bylo k vidění obrovské množství figurek opravdu perfektní kvality, dále velké množství dioramat, vinět a techniky. Letadla zde byla zastoupena trochu méně, než bývá zvykem v našich končinách. Každopádně již po prvním dni soutěže jsem byl u večeře značně unaven a zjistil jsem, že nevím, co je nuda. Prohlédl jsem workshopy, nakoupil užitečné věci, fotil, prohlížel jednotlivé soutěžní modely a komunikoval s kolegy na stánku Michala a Pavla. Na pokoji jsme ještě shrnuli události celého dne a nálada byla opravdu výborná. Místo snídaně jsme ráno ve své podstatě vyčuchali, jelikož jeden z hotelových hostů jaksi zapomněl toasty v opékači a ty se následně odvděčili kouřem, který skvěle navigoval k místu podávání snídaně. Vyrážíme brzy a bez problémů opět parkujeme před soutěží. Dnes nás čeká vyhlášení soutěže a její zakončení. V 15 hodin jsou vyhlášeny speciální ceny a 16,30 hlavní ceny soutěže. Na vyhlášení panuje uvolněná a příjemná atmosféra a všechny modely zůstávají na stolech. Po ukončení ceremoniálu balíme a rovnáme věci do vozidel. Loučíme se s místními modeláři a děkujeme za příjemně strávené dny. Cesta zpět probíhá opět bez problému a počasí je milosrdné. Domů nakonec dorážím v pondělí kolem 4,30 hod. unavený, ale spokojený. Tato akce stála za návštěvu…