Pleins feux sur le maquettisme Ransart 2013, Belgique

Různé ->  Modelářské soutěže a ostatní akce ->  Pleins feux sur le maquettisme Ransart 2013, Belgique

Je 24.1.2013 a já v 18,15 hod. odškrtávám poslední položku seznamu věcí, které mám připraveny na cestu do Ransartu. Opět vyrážíme do Belgie na soutěž Pleins feux sur le maquettisme, kterou nyní navštívím již potřetí. Venku je typické lednové počasí a rtuť teploměru ukazuje – 5 stupňů Celsia. V 19,15 hod. nakládám Pavla Pachovského a již v tuto chvíli mám pocit, že je auto plné. No nic, Sláva Vaňous se snad na palubu vozu kvalifikuje také. Nakonec se tak stalo a kufr byl zcela zaplněn. Cesta ubíhá rychle a ve 22,10 hod. se scházíme na Rozvadově s posádkou druhého vozu tvořenou Michalem Křepelkou a Petrem Vlkem. Trocha kávy, nějaké to občerstvení a již vyrážíme směr Německo. Postupně projíždíme Německem s delší zastávkou ve Würzburgu, kde se střídám v řízení se Slávou Vaňousem. Nad ránem míjíme Aachen a řídí Pavel Pachovský. Dostáváme se přes krátký průjezd Holandskem do Belgie a ráno dorážíme do Bruselu. Zastavujeme na parkovišti Královského muzea ozbrojených sil a vojenské historie, kde Michal s Petrem ještě pospávají v autě a já s Pavlem a Slávou odcházíme do kavárny. Po odchodu z kavárny jsem si užil ještě komickou vložku, kdy se Sláva plácl do čela a prohlásil : já tam nechal batoh s foťákem ! Následoval sprint, který již asi od Slávy nikdy neuvidím… Každopádně vše dopadlo dobře a Sláva se vítězoslavně vracel s batohem. Nic tedy nebránilo navštívit vlastní muzeum, jehož brány se otvírají v 9,00 hod. Středověká zbroj, letadla, tanky, děla, uniformy a v neposlední řadě sbírka z Napoleonských válek v horní části vítězného oblouku, prostě zážitek na několik hodin. Po odchodu z muzea jsme se klasicky vydali do obchodu s uměleckými potřebami v centru Bruselu. Cestou jsme míjeli politickou demonstraci, takže došlo k totálnímu zaplnění ulic v centru města. V dopravní zácpě jsme nakonec zůstali déle než hodinu. Opouštíme Brusel a míříme po výpadovce směr Ransart. V hotelu rychle vybalujeme věci a přesouváme se do místa konání soutěže. Následně se odebíráme do hotelového baru na ochutnávku místních piv.

Je ráno 25.1.2013 a sraz je stanoven v 7,15 hod. na snídani. Kupodivu nikdo nezaspal… Již v 8 hodin spolu se Slávou registruji modely. Vzhledem k faktu, že jsme se registrovali až na místě jde vše velmi rychle a bez front. Inu, přivstali jsme si… Beru rychle do ruky fotoaparát a pořizuji první snímky modelů. Sál je volný a stejně tak je tomu i u prodejců. Vracím se dále fotit a jsem velmi překvapen, že jsem osloven pořádajícím klubem, zdali bych se nestal jedním z rozhodčích ve vybraných kategoriích. Musím říci, že jsem byl poctěn a tak jsem neodmítl. Zde se Sláva Vaňous zachoval jako kamarád a mohl jsem s ním většinu modelů konzultovat. Tímto děkuji Slávo… Je večer a já jsem zjistil, že jsem se zase celý den nenudil. Přichází ale velká chvíle Slávy Vaňouse, který zakupuje stavebnici německého rezinového tanku z WW I v měřítku 1 : 35. Ještě večer obdivoval odlitky a chvíli jsem si myslel, že naše manželská postel na pokoji, která nám byla objednána přivítá i tuto stavebnici. Stavebnice nakonec naštěstí zůstala na stolku. Ráno odcházíme na devátou hodinu. Mráz povolil a všude je obleva. Ještě stíhám pár fotek a již se blíží vyhlášení speciálek. Sláva i já dostáváme po dvou speciálních cenách. Na vlastním vyhlášení kategorií však Sláva exceloval. Získal zlato v Masters kategorii letadel a zlato v nováčcích historických figurek. To vše podtrhl oceněním BEST OF SHOW napříč kategoriemi letadel a techniky. Já jsem získal zlato v kategorii Masters techniky a stříbro nováčcích fantasy figurek. Michal pak vše podtrhl stříbrem v kategorii Masters fantasy figurek. Myslím, slušná prezentace tuzemského modelářství v Belgii. Konec soutěže provází závěrečný potlesk a my balíme. Nakonec vyrážíme v 18,30 hod. a po bezproblémové cestě dorážím v 5,00 hod. domů. Vybaluji věci, krátká koupel a jdu rovnou do práce. Sice nevyspalý, unavený, ale spokojený. Zase bylo na co koukat a takovéto zkušenosti jsou k nezaplacení. Takže nezbývá, než se těšit na RANSART 2014…